Arbejdsmarked

Stigende smitte får Faaborg-Midtfyn til at genåbne corona-jobbank

På grund af højt smittetryk og risiko for personalemangel starter Faaborg-Midtfyn Kommune sin corona-jobbank op igen.

Foto: Colourbox

20. 01. 2022 - kl. 10:36
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Faaborg-Midtfyn Kommune forbereder sig på at komme til at mangle hænder, og derfor har kommunen besluttet at genåbne sin corona-jobbank, hvor der er mulighed for at blive ansat i en midlertidig stilling, hvis der er behov for ekstra personale.

I en pressemeddelelse skriver kommunen, at det høje smittetryk i januar og i værste fald også februar kan udfordre Faaborg-Midtfyns ambition om at opretholde et almindeligt serviceniveau, hvis mange medarbejdere smittes eller må gå i isolation som nære kontakter.