7 resultater

Plejehjem blev beskyldt for krænkelser: Kan det foregå hos os?

Ældre
Hjemmehjælp
Jura

I efteråret så beskyldninger om krænkende videoer og billeder delt på det sociale medie Snapchat med beboere på plejehjemmet Møllegården i Gladsaxe og beskrivelser af episoder, hvor beboere var blevet drukket fulde, dagens lys. Siden har en advokatundersøgelse konstateret, at ledelsen handlede korrekt på beskyldningerne, og kommunen vil nu fortsætte sit fokus og arbejde med kulturen på ældreområdet.

Ny konstitueret direktør i Sorø

Lås ikon

Sorø Kommunes børn og familiechef Henrik Madsen konstitueres fra 1. februar som vicekommunaldirektør. Konstitueringen forventes at vare frem til 1. juni.

Sønderborg skal teste kunstig intelligens på aktindsigter

Jura

Aktindsigter leveret af kunstig intelligens er måske fremtiden, og nu skal Sønderborg undersøge muligheden. Kommunen har fået 5,3 millioner kroner til udvikling af kunstig intelligent teknologi, som skal hjælpe med behandling af kommunale aktindsigter.

KL vil have kortere isolationsperiode

Arbejdsmarked
Dagtilbud
Skole

På alle velfærdsområderne er arbejdspladserne under stort pres på grund af stigende fravær blandt personalet. Der er brug for at ændre på isolationsreglerne, lyder det fra KL.

KKR-formand fortsætter i Midtjylland, men næstformandsposten skifter hænder

Lås ikon

Randers-borgmester Torben Hansen (S) fortsætter som formand for KKR Midtjylland, mens Ib Lauritsen (V), der er borgmester i Ikast-Brande, overtager posten som næstformand.

Endnu et udvalg vil ud af kontrakt med omstridt dagligvareleverandør

Økonomi
Byråd
Sundhed

Et stort flertal i Københavns sundheds- og omsorgsudvalg vil droppe samarbejdet med Intervare. De borgerlige partier har dog også her brugt standsningsretten.