Arbejdsmarked
Dagtilbud
Skole

KL vil have kortere isolationsperiode

På alle velfærdsområderne er arbejdspladserne under stort pres på grund af stigende fravær blandt personalet. Der er brug for at ændre på isolationsreglerne, lyder det fra KL.

Foto: Odense Kommune

21. 01. 2022 - kl. 11:28
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

21 procent. Så meget af personalet i landets dagtilbud var mellem den i perioden den 17. til den 19. januar fraværende, fordi de var hjemsendt til test, isolation, som nærkontakt, syge eller lignende. Det er en stigning fra 16 procent i sidste uge, oplyser KL.

Tallene dækker over store variationer, og 15 procent af dagtilbuddene svarer, at de mangler mere end en tredjedel af personalet. I sidste uge var det kun tilfældet for fem procent. Det viser en ny undersøgelse fra KL, som har fået svar fra 70 af landets kommuner.