6 resultater

Nu kan du afbryde selvisolation tidligere: Det lover godt for arbejdspladserne

Skole
Dagtilbud
Arbejdsmarked

Et stort antal smittede i selvisolation gør det vanskeligt at opretholde væsentlige samfundsfunktioner. Nu ændrer Sundhedsstyrelsen anbefalingerne til isolation. Det kan være med til at lette presset på ældreområdet, på skoler og daginstitutioner, der plages af sygdom.

Job tvinger nyvalgt ud af økonomiudvalg

Økonomi
Navne

Det nye kommunalbestyrelsesmedlem i Kalundborg, Nikolaj Lykke Vad (S), må ikke sidde i økonomiudvalget, fordi han arbejder i kommunens økonomistab. Det vurderer Ankestyrelsen.

Formandsvalg kan give lokale rystelser

Byråd
Folketinget

Efter en hård valgkamp stemte et flertal i Dansk Folkeparti søndag for Morten Messerschmidt (DF) som ny formand for partiet. Men der er langt fra ro i Dansk Folkeparti endnu, og flere medlemmer overvejer nu deres fremtid.

Borgmester bliver formand for erhvervsudvikling i Nordjylland

Uddannelse

Frederikshavns borgmester, Birgit S. Hansen (S), bliver ny formand for den nordjyske business region Business Region North Denmark.

Flere kommunale anlægskroner går til veje

Anlæg
Teknik

Kommunerne prioriterer anlæg og drift af veje højt i budgettet for 2022. Med 9,1 milliarder kroner afsat, fastholder kommunerne det høje niveau, der har været i corona-årerne. Dermed øges andelen af anlægsudgifter, som går til vejene, viser granskning af budgettal.

Hvilken borgmester har gjort mest for arkitekturen?

Teknik
Byggeri

Det er som regel borgmesteren, der står i spidsen for byudviklingen. For tredje år i træk inviterer Arkitektforeningen alle borgere, politikere og fagfolk til at indstille en visionær borgmester, der har blik for det smukke i omgivelserne og givet arkitekturen en særlig plads i byudviklingen.