5 resultater

Aarhus finder ny chef på universitetet

Navne

Magistraten i Aarhus godkendte mandag ansættelsen af Nikolaj Harbjerg som ny økonomi- og administrationschef i magistratsafdelingen for børn og unge.

Genvalgt KKR-formand: Rekruttering af velfærdspersonale bliver hovedstadsområdets store udfordring

Navne

Albertslunds borgmester Steen Christiansen (S) fortsætter som formand for det kommunale samarbejde i KKR Hovedstaden. Ny næstformand bliver Allerøds borgmester Karsten Längerich (V).

Infrastruktur og kunst når nye højder i Holstebro

Byudvikling
Kultur

Kunst og infrastrukturplaner går sammen og skaber nye forbindelseslinjer i Holstebro. Spiralbroen, der er udarbejdet af kunstneren Jeppe Hein, skal forbinde stationsområdet med ny bydel. Det løber op i 22 meters højde og 100 millioner kroner.

Gyldal: Jeg forventer, at ingen vil stresse folkeskolen i denne situation

Folketinget

Skolerne skal kunne sende elever hjem til onlineundervisning, når situationen kræver det, uden at det fører til krav om erstatningstimer. Det er KL, skolelederne og lærerne enige om. De savner dog helt klar melding fra børne- og undervisningsministeren. Det er force majeure reglen, der gælder, siger skoleledernes formand.

Ombudsmanden slår fast: Kommuner skal slå stillinger op offentligt

Jura
Arbejdsmarked

Med udgangspunkt i en henvendelse om Frederikshavn Kommunes praksis med først at slå stillinger op internt, slår ombudsmanden fast at det ikke er lovligt.