Byudvikling

Infrastruktur og kunst når nye højder i Holstebro

Kunst og infrastrukturplaner går sammen og skaber nye forbindelseslinjer i Holstebro. Spiralbroen, der er udarbejdet af kunstneren Jeppe Hein, skal forbinde stationsområdet med ny bydel. Det løber op i 22 meters højde og 100 millioner kroner.

Illustration af "Spiralbroen" i Holstebro udarbejdet af Jeppe Hein og Creator Projects.

26. 01. 2022 - kl. 10:31
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

”En ambitiøs infrastruktur og et kunstprojekt i verdensklasse”. Sådan præsenterer Holstebro Kommune selv planen. Historisk set har Holstebro siden 60’erne været kendt for, at have fokus på kunst i det offentlige rum. Alberto Giacomettis Kvinde på kærre står som symbol for den progressive kulturpolitik.

Nu tænker kommunen infrastruktur og byudvikling sammen med kunsten i projektet, der har fået arbejdstitlen ”Spiralbroen”.