7 resultater

Social- og sundhedsdirektør skifter fra Holstebro til Frederikshavn

Navne

Lone Becker Kjærgaard stopper som direktør i Holstebro Kommune og bliver tværfaglig direktør i Frederikshavn.

Restriktioner er snart fortid, men på ældreområdet er der stadig brug for mundbind og coronapas

Ældre
Sundhed

Selvom størstedelen af de nuværende coronarestriktioner snart ophæves, opfordrer Social- og Ældreministeriet til, at der stadig bruges coronapas og mundbind på social- og ældreområdet.

Vordingborg får ny kommunaldirektør

Ledelse
Navne

Vordingborg Kommune har besluttet at ansætte Kristina Sloth som ny kommunaldirektør.

Danske Kommuner får nyt look

KL

Danske Kommuner udkommer torsdag i ny klæder både digitalt og på print. På indholdssiden fortsætter Dansk Kommuner med at levere stærke, inspirerende historier fra det kommunale Danmark.

Tilsynet vender tommelfingeren nedad til kommunal støtte til træer – men nabokommunen har allerede gjort det

Jura
Byudvikling
Miljø

På Frederiksberg synes man, Københavns ”partnerskabstræer” var så god en idé, at man selv ville have den. Men da forvaltningen spurgte tilsynet, var svaret negativt.

KL kalder nyt initiativ for ”noget bras”, mens FOA glæder sig over, at pårørende har et nyt sted at klage

Sundhed
Velfærd
Ældre

En ny digital løsning skal gøre det nemmere og hurtigere at indberette bekymringer i ældreplejen. KL vender tommelfingeren nedad og frygter mere bureaukrati, mens FOA peger på, at pårørende har brug for en ”ventil”.