Navne

Social- og sundhedsdirektør skifter fra Holstebro til Frederikshavn

Lone Becker Kjærgaard stopper som direktør i Holstebro Kommune og bliver tværfaglig direktør i Frederikshavn.

Lone Becker Kjærgaard skifter direktørjobbet i Holstebro ud med et nyt i Frederikshavn. Fotograf: Ole Mortensen

27. 01. 2022 - kl. 16:23
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

28. februar bliver sidste arbejdsdag for Lone Becker Kjærgaard, der har været direktør i Holstebro Kommune i to år og fire måneder. Hun fortsætter sin kommunale karriere i Frederikshavn i en tværfaglig direktørstilling, hvor områderne endnu ikke er fordelt.

– Jeg vil først og fremmest ønske Lone og Frederikshavn tillykke. Vi har været utrolig glade for hendes indsats på social- og sundhedsområdet. Hun har blandt andet haft den overordnede koordinering af hele den kommunale coronahåndtering og tæt dialog med myndighederne. En kæmpe ekstra opgave, som ingen forudså, da Lone blev ansat i 2019. Vi er ærgerlige over Lones farvel til Holstebro Kommune, men jeg har forståelse for, at hun søger nye udfordringer tættere på hendes hjem i det nordjyske, siger kommunaldirektør, Lars Møller.