Færre fattige børn i de fleste kommuner

I tre ud af fire kommuner er antallet af relativt fattige børn faldet fra 2019 til 2020. Der er dog store kommunale forskelle i omfanget af børnefattigdom.

Foto: Colourbox

31. 01. 2022 - kl. 10:36
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Antallet af relativt fattige børn er faldet i tre ud af fire kommuner i perioden 2019-2020, viser nyt tal fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd.

– Først og fremmest er det en god nyhed, at vi ser et fald i antallet af fattige børn både på landsplan og i tre ud af fire kommuner. Men man skal huske på, at vi kommer fra et rekordhøjt niveau i 2017, hvor knap 65.000 børn levede i relativ fattigdom. Vi er stadig på et højere niveau end for både fire og fem år siden, lyder det fra Sune Caspersen, der er senioranalytiker hos Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, og som har udarbejdet analysen, i en pressemeddelelse.