Lokaldemokrati
Miljø
Teknik

Grøn af partifarve, grøn af sind

Anders Thingholm (K) er stærkt optaget af den grønne omstilling. Han har gjort kommunal lynkarriere, og er blevet genvalgt som formand for teknik-og miljøudvalget i Nordfyn Kommune. DR-dokumentaren ”Byen med det giftige vand” foregår i hans baghave, og han mener den sætter fingeren på et ømt punkt i debatten om drikkevandsbeskyttelse.

Foto: Nordfyns Kommune

31. 01. 2022 - kl. 12:05
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

Egentlig går det meget godt for 39-årige Anders Thingholm (K). Ved forrige valg sprængte han den konservative liste og sprang fra en sjetteplads ind og tog partiets eneste plads i kommunalbestyrelsen. Han blev tilmed formand for teknik- og miljøudvalget. Ved valget i november gik partiet frem og erobrede to pladser. Han fortsætter på formandsposten og er tilmed blevet 1. viceborgmester i den Venstreledede kommune, hvor borgmesteren hedder Morten Andersen.

Og teknik- og miljø er faktisk et drømmeudvalg at være formand for, mener den læreruddannede Anders Thingholm, der har en lederstilling på sin barndomsskole, Havrehedskolen i Morud.