Byråd

Kritik efter afskedigelse af Lejres kommunaldirektør: ”En politisk betinget fyring”

Mandag aften har kommunalbestyrelsen i Lejre besluttet at afskedige kommunaldirektør Inger Marie Vynnne. Partierne, der stemte imod, kalder det for ”en politisk betinget fyring”. Borgmesteren forstår ikke kritikken.

Tidligere borgmester i Lejre, Carsten Ramussen (S), kalder fyringen af kommunaldirektøren for politisk motiveret. Foto: Lejre Kommune

01. 06. 2022 - kl. 11:57
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Lejres kommunaldirektør, Inger Marie Vynne, er mandag aften blevet afskediget. Det fremgår af referatet for kommunalbestyrelsens møde.

Den 23. maj besluttede økonomiudvalget på et lukket møde at anbefale afskedigelsen til kommunalbestyrelsen, og mandag stemte Venstre, Konservative og Dansk Folkeparti for beslutningen. I alt 13 mandater mod 12.