6 resultater

Borgmestre kritiserer ny fordelingsmodel for gymnasieelever

Folketinget
Uddannelse

Med regeringens og aftalepartiernes nye fordelingsmodel for elever på gymnasiale uddannelser vil der i nogle kommuner være færre unge, der får sin 1. prioritet opfyldt. Det møder kritik fra borgmestre.

Her stemte flest og færrest for at bevare forsvarsforbeholdet

EU

Den 1. juni var der folkeafstemning om Danmarks EU-forsvarsforbehold. Med 66,9 procent af stemmerne blev det et ja til af afskaffe forsvarsforbeholdet. Se her, hvor der var flest og færrest, som sagde ja.

Borgere strømmer til Vallensbæks borgerservice efter medieomtale

Borgerservice

Efter en artikel i Politiken om, at borgerservice i Vallensbæk havde åben 42 timer om ugen, er borgere fra andre kommuner strømmet til for at få hjælp.

Seniorpartnerskab skal fastholde flere ældre på arbejdsmarkedet

Arbejdsmarked
Ældre

KL og Forhandlingsfællesskabet lancerer i dag Seniorpartnerskabet, der sammen med kommunerne skal bidrage til, at flere ældre vælger at blive på det kommunale arbejdsmarked.

Det skal hedde plejehjem - ikke center

Byråd
Ældre

Syddjurs Byråd har besluttet, at det ikke længere skal hedde plejecenter, men i stedet plejehjem. Det signalerer bedre tryghed fremfor et trænings- eller aktivitetscenter.

Ny minister: Hvis vi ikke bor blandet, smuldrer opbakningen til velfærdsstaten

Folketinget

Nytiltrådte indenrigs- og boligminister Christian Rabjerg Madsen (S) mener, det er altafgørende for sammenhængskraften i samfundet, at vi møder hinanden på tværs af samfundslag lige fra folkeskolen til villavejen.