Arbejdsmarked
Ældre

Seniorpartnerskab skal fastholde flere ældre på arbejdsmarkedet

KL og Forhandlingsfællesskabet lancerer i dag Seniorpartnerskabet, der sammen med kommunerne skal bidrage til, at flere ældre vælger at blive på det kommunale arbejdsmarked.

Seniorpartnerskabet skal arbejde for, at flere vælger at blive på det kommunale arbejdsmarked frem for at gå på pension. Foto: Colourbox

02. 06. 2022 - kl. 12:11
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Der er stor mangel på arbejdskraft, der kan løfte velfærdsopgaverne i kommunerne. Her skal ældre medarbejdere spille en større rolle.

Derfor har KL og Forhandlingsfællesskabet i dag lanceret Seniorpartnerskabet, der i samarbejde med kommunerne skal bidrage til at fastholde flere på det kommunale arbejdsmarked, frem for at de gå pension.