11 resultater

Damm: Der ligger stadig tre rudekuverter på finansministerens bord, og han vil kun betale den ene

KL
Folketinget
Økonomi

Tirsdag fortsætter økonomiforhandlingerne mellem KL og regeringen. Det bliver ifølge KL’s formand Martin Damm (V) ikke nemt. Regeringen må tage medansvar, hvis kommunerne ikke får penge til at løfte velfærden.

Flere kommunaldirektør-exits og nye chefer: Her er ugens navne

Navne
Ledelse
Administration

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Utryghed får Køge til at droppe mandekrisecenter

Teknik

Selvom der ikke tegnede sig nogle problemer i forvaltningens indstilling, valgte Køges klima- og planudvalg alligevel at sige nej til at etablere et mandekrisecenter. Opbakningen vendte og endte i utryghed, siger udvalgsformand.

København får ny direktør fra Finansministeriet

Navne

Henrik Lund er fra den 1. august ny direktør for beskæftigelses- og integrationsforvaltningen i Københavns Kommune.

Den store effektiviseringsmaskine fylder rundt og kan yde endnu mere

Økonomi
Digitalisering

Det er ti år siden, kommunerne og staten trykkede på startknappen, og satte Udbetaling Danmark til at udbetale ydelser til danskerne. Det har samlet skaffet årlige besparelser for 830 millioner kroner. Maskinen kan endnu mere. Det er bare med at udnytte potentialet, lyder budskabet til KL og staten.

Byråd sår tvivl om politikers sygefravær

Byråd

Erik Høgh-Sørensen (Løsgænger) havde meddelt sit fravær til Hjørring Byråd på grund af sygdom i familien, men byrådet stillede sig tvivlende overfor grunden og afviste indkaldelsen af en stedfortræder.