KL
Folketinget
Økonomi

Damm: Der ligger stadig tre rudekuverter på finansministerens bord, og han vil kun betale den ene

Tirsdag fortsætter økonomiforhandlingerne mellem KL og regeringen. Det bliver ifølge KL’s formand Martin Damm (V) ikke nemt. Regeringen må tage medansvar, hvis kommunerne ikke får penge til at løfte velfærden.

Martin Damm ser frem mod svære økonomiforhandlinger med regeringen. Arkivfoto: Jakob Carlsen

06. 06. 2022 - kl. 17:37
Tekst af Mads Brandsen

Den nye økonomiske virkelighed betyder ifølge regeringen, at der ikke er råd til hverken store eller – små økonomiske armbevægelser i kommunerne næste år.

Det har KL’s formand Martin Damm (V) taget til efterretning her forud for næste forhandlingsmøde mellem regeringen og KL om rammerne for kommunernes økonomi i 2023.