Navne
Ledelse

Flere kommunaldirektør-exits og nye chefer: Her er ugens navne

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

03. 06. 2022 - kl. 11:51
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Ugens udgave af Transfervinduet bliver et overblik over de seneste 14 dages navnenyheder og starter med navnestof fra den øverste hylde, idet Danske Kommuner har noteret sig flere kommunaldirektør-exits.

I Lejre er kommunaldirektør Inger Marie Vynne blevet afskediget, efter et flertal stemte for afskedigelsen på et kommunalbestyrelsesmøde. Allerede i sidste uge blev Inger Marie Vynne, der har været Lejres kommunaldirektør siden 2013, fritaget for tjenestemed den begrundelse, at økonomiudvalget ønskede en anden profil til den fremadrettede ledelse af kommunen.