Navne

København får ny direktør fra Finansministeriet

Henrik Lund er fra den 1. august ny direktør for beskæftigelses- og integrationsforvaltningen i Københavns Kommune.

Henrik Lund skifter job fra Finansministeriet til Københavns Kommune. Foto: Københavns Kommune

03. 06. 2022 - kl. 11:38
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Fra den 1. august er Henrik Lund ny direktør for beskæftigelses- og integrationsforvaltningen i Københavns Kommune. Han kommer fra en stilling som afdelingschef i Finansministeriet.

– At få mennesker i job og uddannelse er fundamentalt for at skabe vækst i samfundet og for et godt liv for det enkelte menneske. Jeg ser rigtigt meget frem til at være med til at understøtte dette sammen med borgmesteren, udvalget og alle de dygtige og engagerede ledere og medarbejdere i forvaltningen. Det er en opgave, jeg vil gå til med ydmyghed og stort engagement, siger Henrik Lund i en pressemeddelelse.