Navne

Borgmester får ny bestyrelsespost

Marie Stærke (S), borgmester i Køge, bliver medlem af bestyrelsen for Roskilde Universitet til efteråret.

Marie Stærke bliver nyt bestyrelsesmedlem i bestyrelsen for Roskilde Universitet. Pressefoto

08. 06. 2022 - kl. 16:49
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Et stærkt fokus på, hvordan universitetet kan udvikle samarbejdet med kommunerne i Region Sjælland. Det er noget af det, Køge-borgmester Marie Stærke (S) vil bidrage med, når hun til oktober skal være nyt eksternt medlem af Roskilde Universitets bestyrelse.

– Med sin post som borgmester i Køge Kommune har Marie Stærke – ligesom Roskilde Universitet – en stor strategisk interesse i udviklingen af Region Sjælland, og hun har desuden udvist stærk interesse for og indsigt i hele uddannelsesområdet og dets betydning for den regionale udvikling. Det gør hende til en stærk profil, som vi glæder os til at kunne byde velkommen i bestyrelsen, siger Carsten Toft Boesen, der er formand for Roskilde Universitet og administrerende direktør i NIRAS A/S, i en pressemeddelelse.