Byråd
Folketinget
Navne

Eksborgmester melder sig ind i Moderaterne

Egentlig var Ishøjs tidligere borgmester Ole Bjørstorp færdig med politik – men Løkkes nye parti har givet ham nyt blod på tanden.

Tidligere Ishøj-borgmester Ole Bjørstorp har meldt sig ind i Moderaterne. Pressefoto

08. 06. 2022 - kl. 10:50
Tekst af Mads Brandsen

Det er en fascineret Ole Bjørstorp, der nu har meldt sig ind i sit tredje politiske parti.

Efter næsten 20 år som socialdemokratisk borgmester i Ishøj forlod han sidste år partiet til fordel for Ishøj-Listen efter voldsomme interne uroligheder. Nu er den tidligere borgmester, der umiddelbart efter valget overlod sin plads i byrådet til en partifælle, faldet for det nyeste parti i Danmark, Moderaterne, der er stiftet af tidligere statsminister Lars Løkke Rasmussen.