KL
Økonomiaftale

Økonomiaftale på plads: Yderst stramt for kommunerne

Regeringen og KL er tirsdag aften blevet enige om en aftale om næste års økonomi i kommunerne. Aftalen er historisk stram, og kommunerne står derfor over for svære prioriteringer, erkender KL's formand Martin Damm (V).

KL og regeringen har onsdag aften indgået en økonomiaftale. Fra venstre ses KL's næstformand Jacob Bundsgaard (S), KL's formand Martin Damm (V), finansminister Nicolai Wammen (S) og indenrigs- og boligminister Christian Rabjerg Madsen (S). Foto: Line Oxholm Thomsen

08. 06. 2022 - kl. 22:26
Tekst af Mads Brandsen, Anna Törnqvist Jensen

Der bliver ikke plads til noget, der bare minder om store armbevægelser i kommunerne næste år.

Det står klart, efter regeringen og KL onsdag aften er blevet enige om en aftale om kommunernes økonomi for næste år.