Byråd
Kriminalitet

Ingen straffesag mod tidligere borgmester og tidligere kommunaldirektør i Fredericia

Statsadvokaten i Viborg har afgjort, at der ikke rejses tiltale mod Fredericias tidligere borgmester Jacob Bjerregaard (S) og tidligere kommunaldirektør Annemarie Zacho-Broe.

Både Annemarie Zacho-Broe og Jacob Bjerregaard slipper for tiltale. Foto: Peter Leth-Larsen/Jysk Fynske Medier/Ritzau Scanpix

09. 06. 2022 - kl. 12:11
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

Statsadvokaten i Viborg har netop truffet afgørelse om, at det ikke under en straffesag kan bevises, at Fredericias tidligere borgmester Jacob Bjerregaard (S) og tidligere kommunaldirektør Annemarie Zacho-Broe har gjort sig skyldige i grove eller oftere gentagne forsømmelser eller tilsidesættelse af deres pligter.

– Samtidigt er efterforskningen mod den tidligere borgmester vedrørende et køb af en byggegrund med videre standset, fordi der ikke er grundlag for at fortsætte den, da der ikke er fremkommet beviser for strafbart forhold, ligesom det må antages, at forholdene er forældede, skriver Sydøstjyllands Politi.