Folketinget
Ældre
Velfærd

Minister åbner for diskussion om kommunale tilkøbsydelser

I et folketingssvar lyder det fra social- og ældreminister Astrid Krag (S), at forhandlingerne om en ny ældrelov også vil komme til at rumme en diskussion om kommunale tilkøbsydelser. En spændende diskussion, lyder det fra flere borgmestre, der dog er splittede i spørgsmålet, om kommunerne skal kunne tilbyde ekstra ydelser mod betaling.

Foto: Colourbox

09. 06. 2022 - kl. 09:04
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Kommunernes mulighed for at kunne tilbyde ekstra ydelser i ældreplejen mod betaling bliver også en del af forhandlingerne om en ny ældrelov. Det skriver social- og ældreminister Astrid Krag (S) i et folketingssvar.

– Regeringen har sat et arbejde i gang med en ny ældrelov, der blandt andet har fokus på klare værdier, værdighed, valgfrihed, selvbestemmelse samt få reger. I den forbindelse ses der på en lang række forhold i ældreplejen, blandt andet også tilkøbsydelser, skriver ministeren.