8 resultater

Politiker foreslår at slå Billund og Vejen sammen: ”I sidste ende må det være ude på skolerne og plejecentrene, at pengene helst skulle bruges”

Økonomi
Velfærd

Byrådsmedlem i Billund, Ulrich Kristensen (Lokal), foreslår, at Billund og Vejen kommuner slås sammen. Det vil kunne give besparelser og måske skabe bedre velfærd, mener han. Forslaget får dog ikke meget opbakning.

Efter anonyme breve: Nu skal overvågning i Aalborg undersøges

Lås ikon

Komponent indleder efter aftale med Aalborg Kommune en uvildig undersøgelse om overvågning i forvaltning, som er blevet påtalt i flere anonyme breve.

Lolland Forsynings direktør afskediget

Navne

Mette Obel Jepsen er blevet afskediget fra sin stilling som direktør i Lolland Forsyning.

Kommunerne skal spare på konsulenter, men statens udgifter til dem er på himmelflugt

Økonomi

Regeringens ambition er fortsat at nedbringe forbruget af eksterne konsulenter, men i 2021 er forbruget steget med 228 millioner kroner.

Regeringen vil udpege arealer til energiparker: Man glemmer borgerne, lyder kritikken

Energi
KL
Landdistrikter

I et nyt udspil lægger regeringen blandt op til, at der skal udpeges 10-15 arealer til store energiparker, mens de vil fjerne flere benspænd for opsætning af vindmøller. Ifølge KL hjælper intet i udspillet dog på borgermodstanden.

Ny Viden: Udsatte børn skal håbe på hjælp i januar

Lås ikon

Ny Viden handler denne gang om udsatte børn, frit valg og beskæftigelse. Tip om ny forskning, rapporter og analyser modtages gerne på viden@kl.dk.