Efter anonyme breve: Nu skal overvågning i Aalborg undersøges

Komponent indleder efter aftale med Aalborg Kommune en uvildig undersøgelse om overvågning i forvaltning, som er blevet påtalt i flere anonyme breve.

Direktør i job og velfærd, Arne Lund Kristensen, hilser opbakningen til undersøgelsen velkommen. Foto: Lars Horn / Baghuset / Aalborg Kommune

14. 06. 2022 - kl. 12:21
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

En uvildig undersøgelse af overvågning starter nu i Aalborg, som Komponent efter aftale med kommunen skal stå for. Det skriver Aalborg Kommune i en pressemeddelelse.

Undersøgelsen har til formål at be- eller afkræfte, om der har fundet overvågning sted i IT-afsnittet i familie- og beskæftigelsesforvaltningen, der efter kommunalvalget 2021 skiftede navn til job og velfærd. Komponent skal også undersøge arbejdsmiljøet i afsnittet.