KL
Sundhed

Ny aftale om implementeringen af sundhedsreform

Regeringen, KL og Danske Regioner er blevet enige om udmøntningen og implementeringen af sundhedsreformen.

KL, Danske Regioner og regeringen er blevet enige om, hvordan sundhedsreformen skal realiseres. Foto: Colourbox

14. 06. 2022 - kl. 09:14
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Et bredt flertal i Folketinget indgik i maj en aftale om en sundhedsreform. Nu er regeringen, KL og Danske Regioner blevet enige om, hvordan de afsatte midler skal anvendes i de kommende år.

I forlængelse af sundhedsreformen er de tre parter blevet enige om at arbejde målrettet for at skabe en omstilling af sundhedsvæsnet. Borgerne skal hjælpes til at tage vare på egen sygdom og udnytte digitale muligheder. Et stigende antal borgere med kroniske sygdomme kræver også en omstilling, lyder det i en fælles pressemeddelelse.