Velfærd

Politiker foreslår at slå Billund og Vejen sammen: ”I sidste ende må det være ude på skolerne og plejecentrene, at pengene helst skulle bruges”

Byrådsmedlem i Billund, Ulrich Kristensen (Lokal), foreslår, at Billund og Vejen kommuner slås sammen. Det vil kunne give besparelser og måske skabe bedre velfærd, mener han. Forslaget får dog ikke meget opbakning.

Ulrich Kristensen (Lokal) ser en mulighed i at slå to kommuner sammen. Foto: Billund Kommune

14. 06. 2022 - kl. 12:24
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Opdateret den 14/06 kl. 13.30: Det fremgik af rubrikken, at forslaget omfattede Vejle. Det er nu opdateret til at være Vejen.

I et læserbrev i JydskeVestkysten mandag kom byrådsmedlem i Billund, Ulrich Kristensen (Lokal), med, hvad han selv kalder for et ”opsigtsvækkende forslag.”