Jura
Sagsbehandling

Forventeligt millionunderskud i kommunalt it-fællesskab: Snart vender udviklingen

Kommunernes it-fællesskab Kombit kom ud af 2021 med endnu et underskud.

Underskud bliver til overskud indenfor de kommende år, vurderer Kombit. Pressefoto

15. 06. 2022 - kl. 12:08
Tekst af Mads Brandsen

Mange økonomidirektører ville nok være særdeles bekymrede, hvis deres virksomhed de sidste fem år havde haft så blodrøde tal på bundlinjen, som tilfældet er med kommunernes it-fællesskab, Kombit.

Virksomheden, der ejes af KL, kom ud af 2021 med et underskud på 5,1 millioner kroner, hvilket bringer det samlede underskud siden 2017 op på 375,6 millioner kroner. Egenkapitalen landede på 911,3 millioner kroner, hvilket også er det laveste niveau siden 2017, viser det netop offentliggjorte årsregnskab for 2021.