Integration

Set & Sket: Frivillig skaber integration med cykling

En frivillig i Gladsaxe har igennem 14 år lært ikke-vestlige kvinder at cykle, borgere på et daghjem i Køge får en helikoptertur, og Favrskov har problemer med vejskilte, der forsvinder. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Borgmester i Gladsaxe Trine Græse (S) overrakte Integrationsprisen 2022 til Sussanne Schou for sit frivillige arbejde igennem 14 år. Foto: Gladsaxe Kommune

15. 06. 2022 - kl. 08:02
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Frivillig skaber integration med cykling

Susanne Schou er frivillig i Gladsaxe Kommune. I år har hun modtaget kommunens Integrationsprisen 2022, meddeler kommunen i en pressemeddelelse.

De fleste danskere finder det nok helt naturligt at kunne cykle, og de fleste lærer det som børn. Men for folk i andre lande er det ikke altid sådan.