Jura
Sagsbehandling

Tilsyn kritiserer Aarhus for at afvise aktindsigt i topledelsens kommunikation med medier

Det er tilstrækkeligt afgrænset, hvis man søger om aktindsigt i kommunikationen til medierne i en afgrænset periode, fastslår Ankestyrelsen i en sag fra Aarhus.

Ankestyrelsen langer ud efter Aarhus' sagsbehandling. Foto: Mads Brandsen/Danske Kommuner

15. 06. 2022 - kl. 10:20
Tekst af Mads Brandsen

Det var ikke efter bogen, da Aarhus Kommunes juridiske afdeling tilbage i 2021 afviste en anmodning om aktindsigt med den begrundelse, at den ikke var afgrænset tilstrækkeligt.

Det konkluderer det kommunale tilsyn under Ankestyrelsen i en udtalelse, hvor tilsynet samtidig beder Aarhus Kommune om at genoptage sagsbehandlingen og træffe en ny afgørelse.