6 resultater

Folketingsmedlem mangler klart svar om oliepriser og færger: ”Man svigter øerne”

Folketinget
Landdistrikter

Stigende priser på olie vil ramme ø-færgerne, når højsæsonen sætter ind. Folketingsmedlem Peter Juel-Jensen (V) efterspørger klart svar fra indenrigs- og boligministeren om, hvordan øerne skal undgå at aflyse afgange eller sætte billetpriserne op.

Det skal være nemmere at færdes digitalt på tværs af det offentlige

KL
Digitalisering
Velfærd

Regeringen, KL og Danske Regioner er enige om ny fællesoffentlig digitaliseringsstrategi. Den skal gøre det nemmere for danskerne at færdes digitalt på tværs af de offentlige sektorer. Samtidig skal strategien være med til at løse udfordringerne med mangel på arbejdskraft og grøn omstilling.

Samsø-borgmester efter Kattegat-undersøgelse: ”Vi har vundet første slag”

Byråd
Folketinget

På Samsø vækker det glæde, at undersøgelsen af en fast forbindelse over Kattegat ikke kommer til at danne grundlag for projektet. Selv om der kommer yderligere undersøgelser, er det en sejr ifølge Samsøs borgmester.

Ny aftale om planloven skal fremme den grønne omstilling i kommunerne

KL
Klima
Byudvikling

I den nye planlov er klima kommet med i formålsbestemmelsen, og loven sikrer også bedre udvikling af bymidter og landdistrikter. Der er dog mangler, påpeger KL.

Arbejdsmarkedschef fratræder efter næsten 30 år

Navne

Ole Anders fratræder som arbejdsmarkedschef i Randers Kommune efter voldsomt sygdomsforløb.

Tidligere sundhedsborgmester er død

Navne
Byråd

Peter Mangor Martinussen (S), der var miljø- og sundhedsborgmester i København fra 1992 til 2001, er død efter længere tids sygdom, 66 år gammel.