KL
Digitalisering
Velfærd

Det skal være nemmere at færdes digitalt på tværs af det offentlige

Regeringen, KL og Danske Regioner er enige om ny fællesoffentlig digitaliseringsstrategi. Den skal gøre det nemmere for danskerne at færdes digitalt på tværs af de offentlige sektorer. Samtidig skal strategien være med til at løse udfordringerne med mangel på arbejdskraft og grøn omstilling.

Den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi skal gøre det nemmere at færdes digitalt på tværs af det offentlige fra vugge til grav. Foto Colourbox

16. 06. 2022 - kl. 12:24
Tekst af Thomas Kokholm

Så kom den længe ventede fællesoffentlige digitaliseringsstrategi for 2022-2025. Med den vil regeringen, KL og Danske Regioner gøre det lettere at være borger i et digitalt Danmark.

Med strategien er det regeringens, KL’s og Danske Regioners vision, at digitalisering skal være en central del af svaret på de store samfundsudfordringer, som Danmark står over for.