KL
Klima
Byudvikling

Ny aftale om planloven skal fremme den grønne omstilling i kommunerne

I den nye planlov er klima kommet med i formålsbestemmelsen, og loven sikrer også bedre udvikling af bymidter og landdistrikter. Der er dog mangler, påpeger KL.

KL's forslag om etablering af energiøer på land bør med ændringer i planloven kunne lade sig gøre, lyder det fra udvalgsformand Johan Brødsgaard (R). Foto: Colourbox.

16. 06. 2022 - kl. 12:12
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Der skal skabes bedre rammer for den grønne omstilling i kommunerne, og der skal sikres muligheder for udvikling af by og land.

Sådan lyder hovedpointerne i en ny aftale om en række ændringer af planloven. Bag aftalen står regeringen, Venstre, Konservative og Dansk Folkeparti.