Byråd
Navne

Danmarks bedste borgmester kåret efter benhård konkurrence

Seks kommunalpolitikere tørnede sammen i bordfolddyst i Kommunernes Telt på Folkemødet og kæmpede om titlen som Danmarks bedste borgmester på Folkemødet 2022, og det var Udkantsdanmark, der løb med sejren.

Der var borgmesterbattle i bordfodbold på Folkemødet. Foto: Line Oxholm

18. 06. 2022 - kl. 13:42
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Det var ikke benmusklerne, men derimod armkræfter og fingerfærdigheder, der kom på prøve, da seks kommunalpolitikere dystede i en intens bordfoldkamp i Kommunernes Telt på Folkemødet.

Ann Sofie Orth (K), borgmester i Rudersdal, Tonni Hansen (SF), borgmester på Langeland, Simon Hansen (S), borgmester i Guldborgsund Kommune, Holger Schou Rasmussen (S), borgmester i Lolland Kommune, Christian Budde (V), rådmand for sundhed og omsorg i Aarhus Kommune og Silkeborgs 1. viceborgmester Johan Brødsgaard (R) var trukket i deres lokale fodboldtrøjer og klar til kamp.