Dagtilbud
Børn

Så tilfredse er forældrene med deres barns dagtilbud

Forældrene i hele landet er generelt glade og tilfredse med deres børns dagtilbud. Det viser en ny brugertilfredshedsundersøgelse, der vækker glæde i ministerierne og KL. Det er et rigtigt stærkt rygstød til det videre arbejde med kvaliteten, siger formanden for KL’s børne- og undervisningsudvalg, Thomas Gyldal Petersen (S).

Langt de fleste forældre er tilfredse med deres barn dagtilbud. Foto Colourbox

20. 06. 2022 - kl. 12:25
Tekst af Thomas Kokholm

På en skala fra et til fem, hvor tilfreds er du så med dit barns dagtilbud? 4,3 lyder svaret på landsplan.

Siden oktober 2021 har over 120.000 forældre deltaget i en undersøgelse af tilfredsheden med landets kommunale og selvejende daginstitutioner samt kommunale dagplejer. Resultaterne viser, at forældrene overordnet er godt tilfredse: 86 procent af forældrene svarer, at de samlet set er tilfredse eller meget tilfredse med deres børns dagtilbud.