Klima

For første gang: Kommune lancerer CO2-venlig version af hjemmesiden

Herning Kommune er gået i luften med en klimavenlig version af sin hjemmeside. Det skal give brugerne et valg og måske inspirere andre, lyder det fra underdirektør.

Til højre ses den klimavenlige version af Herning.dk - til højre den almindelige. Screenshot: Herning Kommune

21. 06. 2022 - kl. 12:04
Tekst af Mads Brandsen

Der er skruet helt op for farver og billeder på Herning Kommunes hjemmeside, herning.dk, der blev relanceret i december.

Men sådan behøver det ikke være. For nu har kommunen givet de besøgende på hjemmesiden muligheden for at skrue ned for elementer, der skal hentes under besøget – og dermed ned for den mængde CO2, man udleder som følge af et besøg.