Klima
Teknik
Erhverv

Klimaforum i Furesø samler borgere og virksomheder om at blive CO2 neutrale

Et fælles klimaforum for hele Furesø Kommune skal medvirke til, at Furesø bliver CO2-neutral inden 2030. Borger og virksomheder står for langt den største udledning, så det går ikke uden dem, lyder det fra Lene Munch-Petersen (S), formand for natur- og klimaudvalget.

Deltagerne i Klimaforum Furesø tæller de 12 foreninger og repræsentanter i Miljørådet, Furesøs boligorganisationer, erhvervskontaktudvalget, Furesø, diverse organiserede klimaaktivester, som Furesøs klimafamillier og Klimabevægelsen med videre. Dertil kommer politikerne i natur- og klimaudvalget og borgmester Ole Bondo Christensen. Foto Furesø Kommune

22. 06. 2022 - kl. 11:02
Tekst af Thomas Kokholm

Målet er, at man i Furesø Kommune i 2035 udleder mindre CO2, end man producerer, og at kommunen er tilpasset fremtidens klimaforandringer senest i 2050.

Den udvikling skal et nyt såkaldt Klimaforum være med til at skabe.