Navne

Ny socialchef i Slagelse

Lone Berner Wolff, der kommer fra Københavns Kommunes socialforvaltning, bliver ny socialchef i Slagelse.

Lone Berner Wolff er Slagelse Kommunes nye socialchef. Pressefoto

23. 06. 2022 - kl. 16:58
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Slagelse Kommune byder den 1. august velkommen til Lone Berner Wolff, som bliver ny socialchef. Lone Berner Wolff er 49 år gammel og kommer fra en kontorchefstilling i Københavns Kommunes socialforvaltning. Som socialchef får Lone Berner Wolff ansvaret for Center for Handicap og Psykiatri samt betjeningen af socialudvalget.

– Vi får en chef, der har indgående kendskab til det sociale område og har mange års erfaring med at arbejde i politisk styrede organisationer. Lone har arbejdet i krydsfeltet mellem faglige udfordringer og styringsmæssige behov. Lone har en god indsigt i betydningen af inddragelse af borger, organisationer og medarbejdere, når der er behov for udvikling og forandringer. Lone har fokus på vigtigheden af et tværkommunalt samarbejde for at sikre, at arbejdet med områdets borgere lykkes, siger Slagelses konstituerede kommunaldirektør Vini Lindhardt i en pressemeddelelse og fortsætter: