Byggeri

Overborgmester: Byen er ikke kun for dem med den store pengepung

Regeringen og Københavns Kommune har indgået en samarbejdsaftale, der blandt andet skal øge andelen af almene boliger til 40 procent i nye boligområder samt sikre flere billige boliger til studerende og hjemløse i hovedstaden.

Overborgmesteren ser frem til flere almene boliger i København. Foto Københavns Kommune

23. 06. 2022 - kl. 12:34
Tekst af Thomas Kokholm

Der er et stort behov for flere billige boliger i København. Derfor har regeringen indgået en samarbejdsaftale med Københavns Kommune, der skal sikre flere billige boliger til både studerende, familier og hjemløse.

–  Det er på mange måder en historisk aftale, vi har indgået. 40 procent almene boliger betyder, at byudviklingsområderne ikke kun bliver for dem med den store pengepung. For mig er det et mål, at vi kan tilbyde vores egne børn, som er født og opvokset her i København, et sted at bo, siger Københavns overborgmester Sophie Hæstorp Andersen (S) i en pressemeddelelse.