6 resultater

Her er kommunernes nye minister

Folketinget
Navne

Folketingsmedlem og politisk ordfører for Socialdemokratiet, Christian Rabjerg Madsen, bliver ny indenrigs- og boligminister efter ministerrokade udløst af nyt job til Nick Hækkerup (S).

Hvis jeg ikke var det før, er jeg nu klar over, at det er en af de vanskeligste opgaver

Skole

Katrine Rohde (V) havde længe overvejet at droppe ideen om at komme i byrådet, indtil borgmesteren i Viborg, Ulrik Wilbek (V), spurgte om hun ville stille op til kommunalvalget i 2021. Nu står hun som udvalgsformand med den vanskelige opgave at reducere antallet af folkeskoleklasser i hele kommunen.

Deadline for MitID udskydes

Digitalisering
KL

Efter længere tids opråb fra kommuner om ekstrem travlhed udskydes sluttidspunktet for overgangen til MitID med fire måneder. KL har tidligere appelleret til en udskydelse og er positive overfor de ekstra fire måneder.

Fredericia Kommune rokerer rundt i direktionen

Navne

Når Yelva Jensen forlader stillingen som direktør for beskæftigelse og velfærd, overtages stillingen af Mette Heidemann, nuværende direktør for børn, unge og kultur.

Egedal Byråd vil have kønsneutral forretningsorden

Byråd

Byrådet i Egedal skal have ny forretningsorden, hvor referencer til borgmesteren og de resterende byrådsmedlemmer skal være kønsneutrale.

Ny direktør i Sorø

Navne

Nuværende direktør i Gentofte, Helle Wagner Gehlert, bliver ny økonomi- og stabsdirektør i Sorø Kommune.