Digitalisering
KL

Deadline for MitID udskydes

Efter længere tids opråb fra kommuner om ekstrem travlhed udskydes sluttidspunktet for overgangen til MitID med fire måneder. KL har tidligere appelleret til en udskydelse og er positive overfor de ekstra fire måneder.

Sluttidspunktet for, hvornår alle skal have MitID, er udskudt til den 31. oktober. Foto: Vesthimmerland Kommune

02. 05. 2022 - kl. 12:14
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Udrulningen af MitID og overgangen fra NemID skulle være helt færdig den 30. juni. Sådan lød den deadline, der nu for anden gang udskydes.

Det skyldes ekstrem travlhed i kommunernes borgerservice, og det sker efter, at flere kommuner har meldt ud, at sluttidspunktet den 30. juni ikke var realistisk at nå.