Skole

Hvis jeg ikke var det før, er jeg nu klar over, at det er en af de vanskeligste opgaver

Katrine Rohde (V) havde længe overvejet at droppe ideen om at komme i byrådet, indtil borgmesteren i Viborg, Ulrik Wilbek (V), spurgte om hun ville stille op til kommunalvalget i 2021. Nu står hun som udvalgsformand med den vanskelige opgave at reducere antallet af folkeskoleklasser i hele kommunen.

Katrine Rohde (V) blev nyvalgt ved KV21 med 762 personlige stemmer, efter hun blev opfordret til at stille op af Ulrik Wilbek (V). Foto: Flemming Jeppesen, Fokus / Viborg Kommune

02. 05. 2022 - kl. 12:24
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Selvom det politiske engagement hos Katrine Rohde (V) ikke har været en kort affære, lå det alligevel ikke helt i kortene, at hun nu skulle side i byrådet i Viborg.

Det startede tilbage i 2001, hvor hun blev engageret i Kræftens Bekæmpelse, som hun i dag sidder som formand for lokalforeningen i Viborg. Frivilligheden i Kræftens Bekæmpelse og engagementet i forældrebestyrelser, da børnene kom i dagtilbud, var med til at starte den politiske karriere.