Navne

Ny direktør i Sorø

Nuværende direktør i Gentofte, Helle Wagner Gehlert, bliver ny økonomi- og stabsdirektør i Sorø Kommune.

Helle Wagner Gehlert skifter Gentofte Kommune ud med Sorø Kommune. Foto: Sorø Kommune

02. 05. 2022 - kl. 11:46
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Helle Wagner Gehlert bliver økonomi- og stabsdirektør i Sorø Kommune. Stillingen er nyoprettet, og udspringer af en beslutning i økonomiudvalget om at opdatere den kommunale administrative organisation. Helle Wagner kommer fra en stilling som direktør for økonomi og personale i Gentofte Kommune og har tidligere haft ledende stillinger i Albertslund og Gladsaxe kommuner.

– Sorø Kommune er en ambitiøs kommune med nogle tydelige politiske visioner og mål, som jeg glæder mig til at være med til at omsætte i praksis i samarbejde med politikere, medarbejdere og borgere. Jeg glæder mig også til at være med til at udvikle kommunens tværgående stab, så vi styrker helhedsoverblikket på opgaverne til gavn for kommunens borgere, siger Helle Wagner Gehlert i en pressemeddelelse fra kommunen.