Gentofte får nej til at sænke hastighed på motorvej

”Det er helt uforståeligt,” siger borgmester efter afvisning fra Vejdirektoratet.

Bilerne får fortsat lov til at køre 90 km i timen på Helsingørmotorvejen. Foto: Colourbox

03. 05. 2022 - kl. 12:22
Tekst af Mads Brandsen

Gentofte Kommune får ikke lov til at sænke hastigheden på Helsingørmotorvejen fra de nuværende 90 kilometer i timen til 60. Det skriver TV 2 Lorry ovenpå Vejdirektoratets afgørelse.

Kommunen ville gerne reducere støjgenerne for de omkring 3.200 husstande, der ligger tæt på motorvejen. Det har været muligt siden nytår, hvor en ny hastighedsbekendtgørelse trådte i kraft og for første gang åbnede for, at støjniveau kan være en begrundelse for at sænke hastigheden.