7 resultater

Sorø Kommune betaler erstatning til pige efter sag om idrætslærers seksuelle krænkelser

Kriminalitet
Jura

I 2019 blev en idrætslærer i Sorø blandt andet dømt for samleje med en mindreårig pige. Familien til den mindreårige stævnede efterfølgende kommunen for brud på menneskerettighederne. Nu skal kommunen betale 300.000 i erstatning efter at have erkendt et ansvar.

Helsingør skærper sikkerheden efter brand på rådhus

Byråd
Kriminalitet
Lokaldemokrati

Efter mandagens dramatiske episode, hvor en brændende sportstaske blev smidt ind på rådhuset i Helsingør midt under et byrådsmøde, vil Helsingør Kommune skrue op for sikkerheden.

Fredericia finder ny kultur- og idrætschef i egne rækker

Navne

Kasper Findahl bliver ny chef for kultur og idræt i Fredericia Kommune. Han afløser Bodil Schelde-Jensen.

Ny chef for teknik, miljø og drift i Sorø

Navne

Jannik Rauer bliver ny chef for teknik, miljø og drift i Sorø Kommune fra den 1. juni.

Byrådsmedlem klager over borgmester til Ankestyrelsen

Jura
Byråd

Byrådsmedlem i Tønder, Allan Svendsen (NB), har klaget til Ankestyrelsen, fordi borgmester Jørgen Popp (SP) nægtede at lade ham få et punkt på kommunalbestyrelsens dagsorden. Nu lægger borgmesteren sig fladt ned.

Borgmester bliver præsident for global sammenslutning af energibyer

Klima
Energi

De næste to år vil World Energy Cities Partnership være under dansk ledelse. Borgmester i Esbjerg, Jesper Frost (V), er nemlig blevet præsident for sammenslutningen af 19 energibyer fra hele verden.