Klima
Energi

Borgmester bliver præsident for global sammenslutning af energibyer

De næste to år vil World Energy Cities Partnership være under dansk ledelse. Borgmester i Esbjerg, Jesper Frost (V), er nemlig blevet præsident for sammenslutningen af 19 energibyer fra hele verden.

Jesper Frost (V) blev lykønsket af viceborgmester Mazan Adel Bakhurji fra Dammam i Saudi Arabien, der overtager vicepræsidentposten fra Jesper Frost. Foto: Esbjerg Kommune

04. 05. 2022 - kl. 11:38
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Den globale sammenslutning af energibyer fra hele verden samles i disse dage i Houston i USA. På programmet er blandt andet valget af ny præsident for World Energy Cities Partnership. Borgmester i Esbjerg, Jesper Frost (V), har i den forbindelse fået tildelt posten.

Esbjerg blev optaget i foreningen i 2013 efter en enstemmig godkendelse. Jesper Frost har i de seneste år fungeret som vicepræsident for WECP.