Navne

Fredericia finder ny kultur- og idrætschef i egne rækker

Kasper Findahl bliver ny chef for kultur og idræt i Fredericia Kommune. Han afløser Bodil Schelde-Jensen.

Fredericia Kommune har fundet ny kultur- og idrætschef internt. Foto: Colourbox

04. 05. 2022 - kl. 12:27
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Fra den 1. juni kan Kasper Findahl kalde sig kultur- og idrætschef i Fredericia Kommune. Et enigt ansættelsesudvalg har valgt Kasper Findahl ud fra 28 ansøgere. Han kommer fra en stilling som konstitueret fagchef for idræt og kan tilføje kultur til sit område.

– Jeg har trådt mine barnesko i idrætsforeningerne og kender rigtig meget til foreningslivet i byen og de mange frivillige, der bruger masser af fritid på at skabe gode oplevelser for andre. Jeg glæder mig til at få de kulturelle huse endnu tættere på og til at få sat mere skub i de mange muligheder, vi har for at samarbejde og bruge hinanden på tværs af kultur- og idrætsområdet, siger Kasper Findahl i en pressemeddelelse.