Byråd
Kriminalitet
Lokaldemokrati

Helsingør skærper sikkerheden efter brand på rådhus

Efter mandagens dramatiske episode, hvor en brændende sportstaske blev smidt ind på rådhuset i Helsingør midt under et byrådsmøde, vil Helsingør Kommune skrue op for sikkerheden.

Billede af den brændende taske ved Helsingør Rådhus. Foto: Benedikte Kiær/Facebook

04. 05. 2022 - kl. 12:37
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Der skal fremover være mere kontrol med, hvem der får adgang til rådhuset, når der er byrådsmøder i Helsingør. Det sker, efter mandagens byrådsmøde udviklede sig dramatisk, da en påsat brand på rådhuset betød, at byrådet måtte evakueres. Det skriver sn.dk.

– Vi bliver nødt til at lave om på det, så man ikke kan gå direkte ind fra gaden, uden vi har styr på, hvem der kommer ind, og hvem der kommer ud. Der bliver et bestemt tidsrum, hvor der er adgang, og hvor vi har en vagt, som kan sikre bygningen, så hvis du møder op med en stor sportstaske og en pakke tændstikker, så kan du ikke komme ind, siger borgmester Benedikte Kiær (K) til sn.dk.