Turisme
Valg

Set & Sket: Jagtsæsonen er gået ind i Randers’ parker

Lokale jægere i Randers skal skyde råger i parker, Silkeborg vil have så mange som overhovedet muligt til at stemme om forsvarsforbeholdet, og Fredericia skyder krydstogtsæsonen i gang med besøg af et skib med plads til over 4.000 passagerer. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Randrusianerne kan se frem til at møde lokale jægere i flere af byens parker. Foto: Randers Kommune / Facebook

04. 05. 2022 - kl. 08:12
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Jagtsæsonen er gået ind i Randers’ parker

Randers Kommune har indgået en alliance med en flok lokale jægere. Årsagen er regulering af rågebestanden. De glubske råger samler sig i store kolonier og kan være en enorm plage for naboer til kolonierne og for gæster i parker og andre grønne områder.

For at lette på støjgenerne går jægerne derfor på jagt i parkerne i Randers. Randers Kommune kommer med meldingen i et Facebook-opslag, hvor der i kommentarsporet også er mange borgere, som er tilfredse med reguleringen af rågerne, ligesom de lokale ikke frygter for at møde bevæbnede folk med jagthunde.