Kriminalitet
Jura

Sorø Kommune betaler erstatning til pige efter sag om idrætslærers seksuelle krænkelser

I 2019 blev en idrætslærer i Sorø blandt andet dømt for samleje med en mindreårig pige. Familien til den mindreårige stævnede efterfølgende kommunen for brud på menneskerettighederne. Nu skal kommunen betale 300.000 i erstatning efter at have erkendt et ansvar.

Sorø Kommune skal betale 300.000 kroner i erstatning til en pige og hendes familie. Foto: Colourbox

04. 05. 2022 - kl. 12:38
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Sorø Kommune skal betale 300.000 kroner i erstatning til en pige og hendes familie. Erstatningen gives efter en sag, hvor en tidligere idrætslærer har krænket flere piger og har haft samleje med pigen, der dengang var 13 år gammel. Det skriver TV2 Øst.

– Forliget betyder, at man fra kommunen og skolens side anerkender sit ansvar i den her sag. Vi er glade og tilfredse over, at sagen slutter på den her måde uden at skulle igennem en lang og opslidende retssag, siger familiens advokat, Emil Kiørboe fra Ehmer Pramming Advokater, til TV2 Øst.