6 resultater

Tilskud og udligning fylder mere i kommunerne – borgmestre kritiserer systemet

Økonomi
Udligning

I 84 kommuner er tilskud og udligning som andel af deres indtægter vokset, og kun syv kommuner skal betale mere, end de får. Borgmestrene i Lolland og Hørsholm kommuner er enige om, at udligningssystemet ikke fungerer.

København svinger sparekniven og dropper skolemælken

Byråd
Klima
Skole

Børne- og ungeudvalget i Københavns Kommune har besluttet, at skolemælken skal spares væk.

Udskældt børn- og skoledirektør fritages for tjeneste

Navne
Arbejdsmiljø

Efter længere tids kritik og en arbejdsmiljøundersøgelse blandt medarbejdere og ledere fritages direktør for børn- og skoleforvaltningen i Randers Kommune, Michael Maaløe, for tjeneste.

Digitalisering skal frigive 10.000 medarbejdere i det offentlige

Folketinget
Digitalisering
Velfærd

Regeringen vil sikre Danmarks digitale fremtid med en ny strategi for digitalisering. Den indeholder 61 initiativer. Ifølge finansminister Nicolai Wammen (S) er potentialet enormt. Blandt andet kan der frigøres 10.000 arbejdspladser i det offentlige. Til gengæld er implementeringsopgaven også enorm, og hvordan sikrer vi de medarbejdere, der skal gøre det, spørger erhvervslivet.

Chef for kritiseret familieafdeling stopper

Navne
Social

Børn-, unge- og socialchef Lone Bjerregaard har indgået en fratrædelsesaftale med Langeland Kommune.

Folketingsmedlem vil have sundhedspersonalet aflastet med nye metoder

Folketinget
Sundhed
Ældre

Folketingsmedlem Kirsten Normann Andersen (SF) har i et spørgsmål til sundhedsminister Magnus Heunicke (S) luftet ideen om at gøre dosisdispenseret medicin permanent. Ifølge hende skal man tænke i nye og anderledes baner for at aflaste sundhedspersonalet i en tid, hvor der mangler hænder.